wtorek, 29 grudnia 2015

5 SPOSOBÓW NA... MARNOWANIE SWOJEGO CZASU


Zanim nauczymy się organizować swój czas, warto wiedzieć na co najczęściej go marnujemy. Wiedza prosta, ale bardzo użyteczna.

Poniżej przedstawiam Wam przygotowaną przeze mnie grafikę, którą z powodzeniem możecie sobie zapisać na komputerze lub telefonie, albo wydrukować. Jeżeli macie ochotę na tapetę nawiązującą do tej tematyki, zostawcie swój komentarz na dole. A teraz do rzeczy...


BRAK PRIORYTETÓW
Jeżeli nie posiadamy hierarchii wartości w swoim życiu, trudno jest osiągnąć nam jakikolwiek cel. Nie mając wyznaczonego celu (obojętnie z jakiej dziedziny), niemożliwym jest podjęcie działań, które mają nas doprowadzić do jego osiągnięcia. Z kolei brak działań oznacza stagnację i przeznaczanie czasu na czynności zupełnie niepotrzebne. Jednym słowem - błędne koło. A wszystko przez to, że nie wiemy co jest w życiu dla nas ważne!

ZAMARTWIANIE SIĘ ZDANIEM INNYCH
Słynne zdanie mojej mamy i babci "a co ludzie powiedzą?" Nie macie pojęcia jak bardzo mnie to denerwuje! Czy naprawdę warto jest ograniczać swoje marzenia i cele tylko dlatego, że boimy się opinii innych osób? Uwierzcie, że jestem idealnym przykładem na to, że gdybym sugerowała się tym co myślą o mojej działalności inni - wcale by mnie tutaj nie było. Do dzisiaj spotykam się z wyśmiewaniem i obgadywaniem za plecami tylko dlatego, że prowadzę bloga i kanał. Nie zaburza to jednak mojego życia i tylko motywuje do tego, aby się rozwijać i pokazać wszystkim tym, którzy potrafią jedynie krytykować innych, że się spełniam i osiągnę wiele.

ŻYCIE NIE SWOIM ŻYCIEM
Można być osobą, która przejmuje się ludźmi wchodzącymi z butami w ich życie, ale można też znaleźć się po tej drugiej stronie. Pytanie tylko czy warto? Nadmierne interesowanie się cudzymi sprawami nie tylko nam szkodzi, ale też sprawia, że przestajemy skupiać się na sobie. Jeśli chciałbyś mieć życie jak osoba X, to wystarczy wziąć się do roboty i sprawić, że w końcu Twoje życie będzie lepsze niż naszego Xinśkiego. Lepsze, bo Twoje własne i dokładnie takie jakie sobie wymarzyłeś.

PORÓWNYWANIE SIEBIE DO INNYCH
Spójrzcie jak wszystkie punkty po kolei się z sobą wiążą. Przed chwilą byliśmy na etapie życia życiem innych, a teraz dowiadujemy się, że porównywanie siebie do ludzi żyjących wokół nas jest bezcelowe. Każdy z nas jest inny i to jest właśnie piękne. Nie trać czasu na porównywanie się do kogoś, spraw za to, abyś to Ty był dla innym przykładem i inspiracją do działania.

NARZEKANIE
Nie, nie mogłam sobie odpuścić. Narzekanie to jeden z najbardziej zakorzenionych w naszych genach zachowań. Cały ten temat zasługuje na oddzielny post - skąd wywodzi się narzekanie, dlaczego tak trudno nam przestać... Odbiegnijmy jednak na chwilę od podłoża psychologicznego tego problemu - skupmy się na tym, że narzekanie jest marnowaniem naszego czasu. Zamiast skupiać się na pozytywach i tym co nas motywuje do pracy nad sobą, ciągle szukamy przyczepek do siebie i do innych. Popatrzcie na swoje życie i zastanówcie się nad tym co macie, nie jedna osoba bardzo chciałaby mieć to co masz Ty.

Jeżeli post i moja strona Ci się spodobały, pomóż mi się rozwijać i realizować pasję. Kliknij przycisk OBSERWUJ i odwiedzaj mnie regularnie :)
Pozdrawiam,
Malwina

5 komentarzy:

  1. niestety sporo czasu marnujemy na te zupełnie nie potrzebne czynności

    OdpowiedzUsuń
  2. mądre. ja juz dawno wyeliminował am z życia toksycznych ludzi. łatwiej mi teraz. czasem marudzenie ze inni mają lepiej, ale to tylko mnie motywuje do dzialania

    OdpowiedzUsuń
  3. Inteligentnie opisane. Można sobie wydrukować tą grafikę, z wypunktowanymi "sposobami na marnowanie swojego czasu" i codziennie na to zerkać. Wykonałaś kawał dobrej roboty!
    Pozdrawiam,
    Alicja z
    http://okiem-barwnej-poetki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Narzekanie. Coś, co tyczy statystycznego Polaka. Nic dziwnego, że na tle innych narodowości wypadamy jako najbardziej zrzędliwe społeczeństwo. Ludzie często zapominają, że poprzez złe nastawienie do świata marnują nie tylko swój czas, ale i innych. Ten zaś jest niezwykle cenny, a my nie potrafimy go doceniać...

    Pozdrawiam i życzę Szczęśliwego Nowego Roku,
    ORASEY | szeroko pojęty lifestyle

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj ja niestety też marnowałem czas na narzekanie odkąd zwolnili mnie z pracy gdzie przepracowałem naprawdę długi czas, bo aż 15 lat w jednym zakładzie to naprawdę długi okres. Z powodu redukcji etatu zostałem zwolniony i w tedy zaczęło się narzekanie itd. Jednak dzięki mojej córce i portalowi https://www.jobs.pl/praca-za-granica/belgia/stolarz udało mi się znaleźć prace jako stolarz w Belgi. Teraz zarabiam 4 razy tyle niż tutaj i świetnie się czuję. Czasami zmiany są naprawdę bardzo dobre.

    OdpowiedzUsuń