poniedziałek, 8 lutego 2016

RECENZJA: DOSKONAŁA KONTROLA STRESU, CAROLE MCKENZIE



Doskonała kontrola stresu ma być poradnikiem, który zawiera wszystko czego potrzebujemy, aby udało nam się za pierwszym razem. Książka nie jest ani gruba, ani duża gabarytowo, więc jej przeczytanie zajęło mi jeden wieczór. Pomyślałam, że podzielę się z Wami moimi odczuciami na temat tej pozycji i pomogę zdecydować czy warto po nią sięgnąć. 

Carole McKenzie jest dyrektorem firmy Communication and Intergity Works, która specjalizuje się w szkoleniach  zakresu szkoleń biznesu oraz wystąpień i prezentacji publicznych, więc spokojnie można uznać ją za specjalistę w swojej dziedzinie. W końcu od praktyków uczy się przecież najlepiej.


Chociaż książka tak naprawdę skierowana jest głównie do osób zarządzających organizacjami, każdy może wynieść z niej co dla siebie. Znajdziemy tutaj dwa bardzo interesujące rozdziały związane ze stresem "dziedziny, w których możemy zredukować stres" oraz "zapobieganie stresowi". Ponadto polecam także trening motywacyjny czy dział o zachowaniu równowagi życiowej. Jeśli borykacie się ze stresem w konkretnych przypadkach, autorka przygotowała odrębne części na temat zebrań, wystąpień publicznych, wywiadów kwalifikacyjnych czy rozmów z pracownikami. Rozdziały są krótkie i rzeczowe, chociaż z pewnością mogłyby być nieco bardziej dopracowane. 

Ogromną zaletą tego poradnika jest jego układ - jasny i czytelny podział, wiele kroków czy porad zostało wypunktowanych, co ułatwia korzystanie z książki i powracanie do najważniejszych treści. Najistotniejsze kwestie i motywujące cytaty zostały ułożone w ramkach. Książkę czyta się bardzo szybko, nie jest wzbogacona o żadne zapychacze i historie - jak na poradnik przystało, niemal same konkrety. 

Czy wyniosłam coś dla siebie z tej książki? Na pewno. Uważam, że jest to pozycja godna przeczytania, albo chociaż zapoznania się z niektórymi wskazówkami. Uważam też, że całkiem dobrym pomysłem będzie napisanie jednego artykułu na temat minimalizowania i radzenia sobie ze stresem, który w dużej części będzie oparty na informacjach z tej książki oraz moim własnym doświadczeniu. Dajcie znać czy jesteście zainteresowane taką tematyką. Ja zawsze chętnie sięgam po pozycje, które chociaż trochę rozwijają horyzonty i pomagają uporządkować często znane mi, ale rozjechane fakty. 

3 komentarze:

  1. Mimo że jestem dość zakręcona to zazwyczaj pamiętam o wszystkim 😊 często mi kładą kłody pod nogi ale jakoś problemów z stresem nie mam 😊 jestem raczej optymistką a problemy odkładam na drugi bok 😊. Ale może skuszę się na takiego małego pomocnika gdyby w moim życiu nadszedł mały kryzys 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Proporcionamos medicamentos para el tratamiento de diversos problemas de salud, el uso de un medicamento que se dan y las semillas pueden curar la enfermedad por completo.

    Obat Jantung Bocor Anak
    Obat Lipoma
    Obat Panu Di Apotik
    Obat Gerd
    Obat Herbal Alami
    Obat Epilepsi

    OdpowiedzUsuń